Λογοτεχνικές κραυγές από την Σάρα Κέιν

Γνωρίστε την αρθρογράφο

Τραγική Ειρωνεία

H Σάρα Κέιν γεννήθηκε στο Έσσεξ της Αγγλίας . Σπούδασε θέατρο στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα συγγραφής θεατρικών έργων του πανεπιστημίου του Μπέρμινγχαμ.

Το 1995 η Κέιν γράφει και ανεβάζει το πρώτο της θεατρικό έργο, το Blasted στο Royal Court. Εμπνευσμένο από τον πόλεμο της Βοσνίας, το έργο επεξεργάζεται τη φύση της σύγκρουσης με άξονες τον  έρωτα, τη βία και τον πόλεμο. Πρόκειται για ένα εντελώς ωμό έργο με στοιχεία σωματικής και λεκτικής βίας επί σκηνής, στοιχεία που θα μπορούσαν να θυμίσουν και το  θέατρο του Παραλόγου. Με αυτό το έργο “εισάγει” ένα νέο κίνημα, το in-yer-face. Το συγκεκριμένο κίνημα εμφανίστηκε στην Βρετανία με ουσιαστικό του στόχο την κατά μέτωπο “επίθεση” στον θεατή με κάθε είδους πρόκληση.

Περισσότερες πληροφορίες για το in-yer-face theatre  θα βρεις εδώ

  http://www.inyerfacetheatre.com/what.html

Απέναντι στις σκληρές κριτικές που δέχθηκε, απάντησε  :

«Αυτό που με σοκάρει περισσότερο είναι πως ο κόσμος ενοχλείται με την αναπαράσταση της βίας παρά με την ίδια τη βία.»

Το 1996 ανεβάζει το δεύτερο της θεατρικό έργο, το Phaedra’s Love. Μια διαφορετική διάσταση στη τραγωδία του Σενέκα που επικεντρώνεται στον Ιππόλυτο. Το έργο αυτό είναι μια ωδή στον έρωτα, τον καταδικασμένο έρωτα και την απόλυτη αγάπη που υπάρχει πέρα από το θάνατο και μεγαλώνει  με το χρόνο.

Το 1998 ανεβαίνει το επόμενο έργο της που  ονομάζεται Cleansed . Σε αυτό το έργο, η Κέιν τοποθετεί τους ήρωες σε έναν ασαφή χώρο που μοιάζει με φυλακή ή και ψυχιατρείο. Εκεί γίνονται υποχείρια ενός σαδιστή γιατρού με πλήρη έλεγχο τόσο της ζωής όσο και της κατάληξής τους. Πρόκειται και πάλι για ένα έντονο και ωμό λογοτεχνικό κείμενο με σαφείς αναφορές στην εξουσία και στην ανάγκη για κυριαρχία. Η βία δεν γίνεται να απουσιάσει από την δραματοποίηση του έργου, γεγονός για το οποίο η Κέιν αναφέρει :

«Θέλησα να παρουσιάσω τη βία στη σκηνή, γιατί μερικές φορές πρέπει να βυθιστούμε στην ίδια τη κόλαση με  τη φαντασία μας για να αποφύγουμε να πάμε εκεί στη πραγματικότητα»

Τον Αύγουστο του 1998, ανεβαίνει το Crave. Είναι ένας διάλογος τεσσάρων φωνών. Το έργο αυτό μπορεί να διαβαστεί με διαφορετικούς τρόπους. Είτε σα διάλογος, είτε σα μονόλογος, ενώ  μοιάζει περισσότερο με μεγάλο ποίημα. Σε αυτό το έργο η Κέιν έχει αφαιρέσει οποιοδήποτε στοιχείο βίας και επικεντρώνεται στις εσωτερικές σκέψεις και αναζητήσεις της.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1999 κάνει απόπειρα αυτοκτονίας καταπίνοντας  αντικαταθλιπτικά και υπνωτικά χάπια. Τρεις μέρες μετά βρίσκεται απαγχονισμένη στο μπάνιο του νοσοκομείου όπου νοσηλευόταν.

Πριν πεθάνει άφησε ένα σημείωμα θανάτου, ακόμα  ένα ολοκληρωμένο έργο, το 4.48 Phychosis. Σε 43 σελίδες η Κέιν απογυμνώνει κάθε σκέψη και φόβο για την ανθρώπινη υπόσταση, την ζωή και το τέλος που θα έρθει. Η μορφή του έργου δομείται και αποδομείται μέσα από παράλληλους εσωτερικούς μονολόγους, σκέψεις που διακόπτονται και ερωτηματικά που δεν απαντώνται.

 

Η συγγραφική της πορεία αν και σύντομη, ήταν τόσο δυναμική που θεωρείται πλέον από τις πιο επιδραστικές συγγραφείς στον χώρο της  σύγχρονης δραματουργίας.

 

 

“…Να θυμάσαι το φως, και να πιστεύεις στο φως.
Μια στιγμή διαύγειας πριν την αιώνια νύχτα.
Μη μ’ αφήνετε να ξεχάσω…”

4.48 Psychosis

δείτε επίσης

Ομαδική έκθεση “Έργα 2017 – 2019 του Εργαστηρίου Νωπογραφίας και Τεχνικής των Φορητών Εικόνων της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών”

Από την Πέμπτη 6 Ιουνίου το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο φιλοξενεί την έκθεση...
διαβάστε περισσότερα

Modern Art

Από τη μέρα που ξεκίνησε η στήλη ήταν απλά θέμα χρόνου να ασχοληθούμε με αυτό το...
διαβάστε περισσότερα

διαφήμιση

Dress to Distress … ή αλλιώς μια μικρή εισαγωγή στον όρο Political Dressing.

Κάθε γλώσσα είναι ένας κώδικας. Οι λέξεις κάθε γλώσσας αντιστοιχούν σε εικόνες και...
διαβάστε περισσότερα

Sarah Bernhnard: The first influencer

Αν όταν ακούς τη φράση Fashion Icon σου έρχονται στο μυαλό influencers και brand ambassadors συνέχισε να διαβάζεις…

διαβάστε περισσότερα

Μια άποψη για την τέχνη

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που έχουν ταλανίσει την ανθρωπότητα είναι αυτό περί του...
διαβάστε περισσότερα

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ

Η καλλιτεχνική παραγωγή της Βυζαντινής αυτοκρατορίας από τον 4ο αιώνα μέχρι και την...
διαβάστε περισσότερα

Νεκρικά προσωπεία

Κάθε γλώσσα είναι ένας κώδικας. Οι λέξεις κάθε γλώσσας αντιστοιχούν σε εικόνες και...
διαβάστε περισσότερα

Να σου εξηγήσω…Δεν είναι αυτό που νομίζεις…

“Δεν είναι αυτό που νομίζεις”... “Άλλαξες, δεν ήσουν έτσι”... “Δεν είναι αυτό που...
διαβάστε περισσότερα

Περισσότερα απο την Τραγική

Exhibition alert: Lapidarium

Διάρκεια: Μόνιμη Τοποθεσία: Ρουμανία , Βουκουρέστι, Victoriei 12 Είσοδος: Ενήλικες : 2.50 ευρώ | Φοιτητές, Άνεργοι : 0.70 ευρώ Ιστότοπος: http://mnir.ro/ Η έκθεση Lapidarium στο Εθνικό Μουσείο Ιστορίας στο Βουκουρέστι παρουσιάζει δείγματα αρχιτεκτονικής,θρησκευτικής...
περισσότερα

Πολυφωνία από την Ήπειρο

Ο λόγος για το Ηπειρώτικο πολυφωνικό τραγούδι. Αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μουσικές φόρμες στην Ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια αλλά και γενικότερα στην Λαϊκή Πολυφωνία.

περισσότερα

Λογοτεχνικές κραυγές από την Σάρα Κέιν

H Σάρα Κέιν γεννήθηκε στο Έσσεξ της Αγγλίας . Σπούδασε θέατρο στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα συγγραφής θεατρικών έργων του πανεπιστημίου του Μπέρμινγχαμ. Το 1995 η Κέιν γράφει και ανεβάζει το πρώτο της θεατρικό έργο, το Blasted...
περισσότερα

Χορέψτε γιατί χανόμαστε

Η Philippina  Bausch,Pina Bausch ή απλώς Pina γεννήθηκε στο Ζόλινγκεν της Γερμανίας, στις 27 Ιουλίου του 1940.Το όνομα της εχει συνδεθεί με το Tanztheater Wuppertal και τα πολυσύνθετα χορευτικά έργα  που έχει δημιουργήσει. Πίστευε πως «μερικές καταστάσεις σε αφήνουν...
περισσότερα

O Αντονέν Αρτώ και το Θέατρο της Σκληρότητας

Ο Αντονέν Αρτώ γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1896 στη Μασσαλία. Υπήρξε ηθοποιός, ποιητής, σκηνοθέτης, συγγραφέας, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και θεωρητικός του θεάτρου. Για μεγάλες περιόδους της ζωής του, ο Αρτώ ήταν έγκλειστος σε ψυχιατρικές κλινικές και αρκετοί ...
περισσότερα

Η εξέλιξη του «μουσείου» με μία λέξη (ή και παραπάνω)

Κλασική Περίοδος → Χώρος λατρείας των Μουσών (Οι Μούσες στην αρχαία ελληνική μυθολογία είναι εννέα αρχαίες θεότητες. Τα ονόματα τους είναι: Κλειώ, Ευτέρπη, Θάλεια, Μελπομένη, Τερψιχόρη, Ερατώ, Πολυμνία, Ουρανία, Καλλιόπη.) Ρωμαϊκή Περίοδος → Χώρος για φιλοσοφικές...
περισσότερα

Η τέχνη της «σιωπής»

  Πηγή: http://www.capecentralhigh.com Υπήρξε ένας  από τους πιο γνωστούς εκπροσώπους της μιμητικής τέχνης μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο λόγος για τον  Marcel Marceau. Από πολύ μικρός ήθελε να ασχοληθεί με το θέατρο, και όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά αυτή...
περισσότερα

Τέχνη ή Οφθαλμαπάτη;

της Τραγικής Ειρωνείας Και τα δύο. Η αναφορά γίνεται για την  σχεδιοκίνηση ή αλλιώς animation,και εντός ολίγου θα προσπαθήσω να "καταστρέψω" την εικόνα (στην κυριολεξία)  που έχεις για την συγκεκριμένη τέχνη. Προέρχεται από τη λατινική λέξη anima που σημαίνει ψυχή,ενώ...
περισσότερα

Μουσικοί εξορκισμοί από την Ν.Ιταλία

Ταραντέλα. Αν δεν την ξέρεις, να την μάθεις γιατί είναι από τους πιο απελευθερωτικούς παραδοσιακούς χορούς της Νότιας Ιταλίας. Συνδέεται με τον Τάραντα…

περισσότερα

Από ταράτσα σε ταράτσα – Εγχείρημα πουλιά για την γειτονιά και τις ταράτσες των Εξαρχείων

Είναι 15 Μάη και χαζέυω στο πισί. Μισοτελειωμένο ένα άρθρο για τον Μπέκετ αλλά εγώ θέλω να σου πω κάτι άλλο. Θέλω να σου  πω για το εγχείρημα πουλιά. Όχι δεν θα σου μιλήσω για τον υπό εξαφάνιση Αργυροπελεκάνο (αν και κάποια στιγμή πρέπει να μιλήσουμε και για αυτό...
περισσότερα