Λογοτεχνικές κραυγές από την Σάρα Κέιν

Γνωρίστε την αρθρογράφο

Τραγική Ειρωνεία

H Σάρα Κέιν γεννήθηκε στο Έσσεξ της Αγγλίας . Σπούδασε θέατρο στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα συγγραφής θεατρικών έργων του πανεπιστημίου του Μπέρμινγχαμ.

Το 1995 η Κέιν γράφει και ανεβάζει το πρώτο της θεατρικό έργο, το Blasted στο Royal Court. Εμπνευσμένο από τον πόλεμο της Βοσνίας, το έργο επεξεργάζεται τη φύση της σύγκρουσης με άξονες τον  έρωτα, τη βία και τον πόλεμο. Πρόκειται για ένα εντελώς ωμό έργο με στοιχεία σωματικής και λεκτικής βίας επί σκηνής, στοιχεία που θα μπορούσαν να θυμίσουν και το  θέατρο του Παραλόγου. Με αυτό το έργο “εισάγει” ένα νέο κίνημα, το in-yer-face. Το συγκεκριμένο κίνημα εμφανίστηκε στην Βρετανία με ουσιαστικό του στόχο την κατά μέτωπο “επίθεση” στον θεατή με κάθε είδους πρόκληση.

Περισσότερες πληροφορίες για το in-yer-face theatre  θα βρεις εδώ

  http://www.inyerfacetheatre.com/what.html

Απέναντι στις σκληρές κριτικές που δέχθηκε, απάντησε  :

«Αυτό που με σοκάρει περισσότερο είναι πως ο κόσμος ενοχλείται με την αναπαράσταση της βίας παρά με την ίδια τη βία.»

Το 1996 ανεβάζει το δεύτερο της θεατρικό έργο, το Phaedra’s Love. Μια διαφορετική διάσταση στη τραγωδία του Σενέκα που επικεντρώνεται στον Ιππόλυτο. Το έργο αυτό είναι μια ωδή στον έρωτα, τον καταδικασμένο έρωτα και την απόλυτη αγάπη που υπάρχει πέρα από το θάνατο και μεγαλώνει  με το χρόνο.

Το 1998 ανεβαίνει το επόμενο έργο της που  ονομάζεται Cleansed . Σε αυτό το έργο, η Κέιν τοποθετεί τους ήρωες σε έναν ασαφή χώρο που μοιάζει με φυλακή ή και ψυχιατρείο. Εκεί γίνονται υποχείρια ενός σαδιστή γιατρού με πλήρη έλεγχο τόσο της ζωής όσο και της κατάληξής τους. Πρόκειται και πάλι για ένα έντονο και ωμό λογοτεχνικό κείμενο με σαφείς αναφορές στην εξουσία και στην ανάγκη για κυριαρχία. Η βία δεν γίνεται να απουσιάσει από την δραματοποίηση του έργου, γεγονός για το οποίο η Κέιν αναφέρει :

«Θέλησα να παρουσιάσω τη βία στη σκηνή, γιατί μερικές φορές πρέπει να βυθιστούμε στην ίδια τη κόλαση με  τη φαντασία μας για να αποφύγουμε να πάμε εκεί στη πραγματικότητα»

Τον Αύγουστο του 1998, ανεβαίνει το Crave. Είναι ένας διάλογος τεσσάρων φωνών. Το έργο αυτό μπορεί να διαβαστεί με διαφορετικούς τρόπους. Είτε σα διάλογος, είτε σα μονόλογος, ενώ  μοιάζει περισσότερο με μεγάλο ποίημα. Σε αυτό το έργο η Κέιν έχει αφαιρέσει οποιοδήποτε στοιχείο βίας και επικεντρώνεται στις εσωτερικές σκέψεις και αναζητήσεις της.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1999 κάνει απόπειρα αυτοκτονίας καταπίνοντας  αντικαταθλιπτικά και υπνωτικά χάπια. Τρεις μέρες μετά βρίσκεται απαγχονισμένη στο μπάνιο του νοσοκομείου όπου νοσηλευόταν.

Πριν πεθάνει άφησε ένα σημείωμα θανάτου, ακόμα  ένα ολοκληρωμένο έργο, το 4.48 Phychosis. Σε 43 σελίδες η Κέιν απογυμνώνει κάθε σκέψη και φόβο για την ανθρώπινη υπόσταση, την ζωή και το τέλος που θα έρθει. Η μορφή του έργου δομείται και αποδομείται μέσα από παράλληλους εσωτερικούς μονολόγους, σκέψεις που διακόπτονται και ερωτηματικά που δεν απαντώνται.

 

Η συγγραφική της πορεία αν και σύντομη, ήταν τόσο δυναμική που θεωρείται πλέον από τις πιο επιδραστικές συγγραφείς στον χώρο της  σύγχρονης δραματουργίας.

 

 

“…Να θυμάσαι το φως, και να πιστεύεις στο φως.
Μια στιγμή διαύγειας πριν την αιώνια νύχτα.
Μη μ’ αφήνετε να ξεχάσω…”

4.48 Psychosis

δείτε επίσης

Μόδα και Σεξουαλική Απελευθέρωση

Από τη μέρα που ξεκίνησε η στήλη ήταν απλά θέμα χρόνου να ασχοληθούμε με αυτό το...
διαβάστε περισσότερα

Μια έκθεση για τον Stanley Kubrick που (σε) ταξιδεύει.

Αν στα γούστα σας συνδυάζονται ένα πάθος για τις ταινίες του Stanley Kubrick και...
διαβάστε περισσότερα

διαφήμιση

Παλεύοντας με τον πόνο – Frida Kahlo

Η Φρίντα μπήκε στη ζωή μου όπως μπαίνει ένα τριαντάφυλλο στην ζωή ενός παιδιού....
διαβάστε περισσότερα

Έκθεση Πτυχιακών ΑΣΚΤ 2019

Μια ακόμα έκθεση πτυχιακών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας άνοιξε τις...
διαβάστε περισσότερα

Ποιος θα γκρινιάξει για τους γκρινιάρηδες; Μια άποψη για τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα.

Από τη μέρα που ξεκίνησε η στήλη ήταν απλά θέμα χρόνου να ασχοληθούμε με αυτό το...
διαβάστε περισσότερα

Μια άποψη για την τέχνη

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που έχουν ταλανίσει την ανθρωπότητα είναι αυτό περί του...
διαβάστε περισσότερα

The Gallerist

Τον προηγούμενο μήνα είδαμε ένα παιχνίδι που αφορούσε στην αγοραπωλησία έργων...
διαβάστε περισσότερα

Ποιος θα γκρινιάξει για τους γκρινιάρηδες; Μια άποψη για τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα.

Από τη μέρα που ξεκίνησε η στήλη ήταν απλά θέμα χρόνου να ασχοληθούμε με αυτό το...
διαβάστε περισσότερα

Περισσότερα απο την Τραγική

Exhibition alert: Lapidarium

Διάρκεια: Μόνιμη Τοποθεσία: Ρουμανία , Βουκουρέστι, Victoriei 12 Είσοδος: Ενήλικες : 2.50 ευρώ | Φοιτητές, Άνεργοι : 0.70 ευρώ Ιστότοπος: http://mnir.ro/ Η έκθεση Lapidarium στο Εθνικό Μουσείο Ιστορίας στο Βουκουρέστι παρουσιάζει δείγματα αρχιτεκτονικής,θρησκευτικής...
περισσότερα

Πρόκληση στον φακό από τους Αν.ISO.ρροπους

Σχεδόν πάντα,η αντίδραση είναι αυτή που καθιστά κάτι προκλητικό ή μη,όχι τόσο η δράση ή το υποκείμενό της.Οι Αν.ISO.ρροποι αποτυπώνουν μέσω της όγδοης τέχνης την έννοια της πρόκλησης όπως εκείνοι αντιλαμβάνονται.Ας ρίξουμε μια ματιά μεσα από κλειδαρότρυπες σε θέματα...
περισσότερα

Λογοτεχνικές κραυγές από την Σάρα Κέιν

H Σάρα Κέιν γεννήθηκε στο Έσσεξ της Αγγλίας . Σπούδασε θέατρο στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα συγγραφής θεατρικών έργων του πανεπιστημίου του Μπέρμινγχαμ. Το 1995 η Κέιν γράφει και ανεβάζει το πρώτο της θεατρικό έργο, το Blasted...
περισσότερα

Αρουραίοι στο Παρίσι

Επηρεάστηκε αρκετά απο την street art της Νέας Υόρκης και ιδιαίτερα από τον Richard Hambleton.Να ακόμα μία σημαντική φιγούρα για την τέχνη του δρόμου.Σου δίνω λίγο χρόνο να τον googlάρεις. Ok,time is up!Πίσω στον Blek τώρα Ήδη από το 1990 ξεκίνησαν οι πρώτες συλλήψεις...
περισσότερα

Πολυφωνία από την Ήπειρο

Ο λόγος για το Ηπειρώτικο πολυφωνικό τραγούδι. Αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μουσικές φόρμες στην Ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια αλλά και γενικότερα στην Λαϊκή Πολυφωνία.

περισσότερα

Η τέχνη της «σιωπής»

  Πηγή: http://www.capecentralhigh.com Υπήρξε ένας  από τους πιο γνωστούς εκπροσώπους της μιμητικής τέχνης μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο λόγος για τον  Marcel Marceau. Από πολύ μικρός ήθελε να ασχοληθεί με το θέατρο, και όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά αυτή...
περισσότερα

Exhibition alert: Kitsch Museum

Διάρκεια: Μόνιμη Τοποθεσία: Ρουμανία , Βουκουρέστι, Strada Covaci 6 Είσοδος:  5 ευρώ Ιστότοπος: https://kitschmuseum.ro/ Αν κρυφά σ'αρέσουν τα σεμέ της γιαγιάς σου ή απλώς εκτιμάς την έννοια του κιτς,αυτό το μουσείο είναι για σένα!Από τον Μάιο του 2017 άνοιξε τις...
περισσότερα

Η εξέλιξη του «μουσείου» με μία λέξη (ή και παραπάνω)

Κλασική Περίοδος → Χώρος λατρείας των Μουσών (Οι Μούσες στην αρχαία ελληνική μυθολογία είναι εννέα αρχαίες θεότητες. Τα ονόματα τους είναι: Κλειώ, Ευτέρπη, Θάλεια, Μελπομένη, Τερψιχόρη, Ερατώ, Πολυμνία, Ουρανία, Καλλιόπη.) Ρωμαϊκή Περίοδος → Χώρος για φιλοσοφικές...
περισσότερα

Μουσικοί εξορκισμοί από την Ν.Ιταλία

Ταραντέλα. Αν δεν την ξέρεις, να την μάθεις γιατί είναι από τους πιο απελευθερωτικούς παραδοσιακούς χορούς της Νότιας Ιταλίας. Συνδέεται με τον Τάραντα…

περισσότερα

Exhibition alert: National Village Museum “Dimitrie Gusti”

Διάρκεια: Μόνιμη Τοποθεσία: Ρουμανία , Βουκουρέστι, Kiseleff .28-30, Είσοδος: Ενήλικες 4 ευρώ Φοιτητές: 1 ευρώ Ιστότοπος: http://muzeul-satului.ro/ Δίπλα από την λίμνη Herastrau στο Βουκουρέστι, ένα ολόκληρο χωριό εξαπλώνεται. Η αναφορά γίνεται για το  μουσείο...
περισσότερα