Αφήστε τα παρκαρίσματα και πιάστε τον πολιτισμό

της Γριάς

Άκου να δεις τι συμβαίνει τώρα… Όπως χαζολογούσα στο διαδίκτυο σαν τρελόγρια κανονική που είμαι, βλέπω στον τοίχο μου μια φωτογραφία ενός αυτοκινήτου, πολλών κυβικών, με τον κάτοχό του να ποζάρει, διόλου κολακευτικά κι ολίγον τι ξαφνιασμένος. Το ιδιαίτερο της φωτογραφίας είναι το φόντο: Η εξωτερική όψη του Ηρωδείου.

 Και μετά χαμός: Άρθρα, ρεπορτάζ, ραδιόφωνα, δημόσιες συγγνώμες και τα ρέστα… Είχα πει να μην ασχοληθώ με το γεγονός στο σύνολό του, αλλά δεν κρατήθηκα. Βλέπεις γέρασα πια και οι αιώνες μού στερούν την υπομονή στο ανούσιο. Δεν σας κρύβω πως εκνευρίστηκα αρκετά. Όχι μόνο για τον Sakis που πάρκαρε όξω από το Ηρώδειο, μην και περπατήσει δυο βήματα παραπάνω και δεν βγει η άρια και κάστανο δεν έτρεξε από τους διαχειριστάς του μνημείου, αλλά πιο πολύ με τον ντόρο που έγινε.

 Βλέπεις, οι γύπες θέλουν να φάνε τον Sakis, λες και είναι ο πρώτος που το κάνει. Όχι κουκλίτσα μου γλυκιά. Ρώτα κι εμένα που έχω δει το Ηρώδειο γιαπί. Όλες οι νεόπλουτες εκεί παρκάρουν. Ωστόσο, οι περισσότεροι έχουν το τακτ και ορίζουν στον σοφέρ να περιμένει με την κούρσα στην Παρθενώνος ή την Καλλισπέρη, ωσότου να τελειώσει η κοινωνική υποχρέωση. Για να μην μιλήσω για την δημοτική αστυνομία που εάν είσαι κάνα φτωχαδάκι και αγγίξεις, έστω και κατά λάθος, λίγο πλακόστρωτο στην Αρεοπαγίτου, πάνω στην αναστροφή, είναι έτοιμη να σε στείλει στο απόσπασμα. Αλλά ο Sakis, τον καβάλησε τον περίπατο του Δημάρχου. Πέραν αυτού, ευελπιστώ ο χαμός να ταρακούνησε λίγο τους διαχειριστές του Ηρωδείου και από τούδε να μην επιτρέπουν σε κανέναν την στάθμευση στις πόρτες και τα τοιχώματα του μνημείου.

 

Στο φιλέτο τώρα, γιατί για το ιβέντ ούτε λόγος. Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή. Την 12η του Σεπτέμβρη πραγματοποιήθηκε η συναυλία “Sonia and Sakis sing the Classics”. Τονίζω την σειρά στην μαρκίζα, γιατί τρελαίνομαι με τα αναγνώσματα και είμαι και ευπαθής ομάδα.

 

Δεν θα κρίνω το πού θα τραγουδάει ο κάθε Sakis. Δεν είμαι η αστυνομία του πολιτισμού, αν και πληρώ τα κριτήρια. Βέβαια, δεν νοικιάσαμε την Ακρόπολη στους Ντόλτσε και Γκαμπάνα γιατί μας χάλαγαν το τσι, αλλά το Σούνιο το δίνουμε για πασαρέλες, ενώ το Ηρώδειο το περπατάει κάθε καρυδιάς καρύδι. Το αφήνω εδώ και προχωρώ.

 

Γιατί να μην πάει ο Sakis στο Ηρώδειο; Πήγε Επίδαυρο, είπε Θεοδωράκη και ενδιάμεσα στον ANT1. Η τσέπη να γεμίζει, να γίνονται πραγματάκια και άγιος ο θεός. Για να μείνω στο θέμα: Εντάξει, τραβάει η φωνή του ανθρώπου, καλά τα είπε, σχεδόν αξιοπρεπέστατα, αν και το μπουζούκι δεν κρύβεται. Κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν του ταιριάζει αυτό το ρεπερτόριο. Ας κάνει αυτό που ξέρει να κάνει και είναι εξαιρετικός. Άλλωστε δεν γερνάω μόνο εγώ. Ας το αποδεχτούμε όλοι και ας κάνουμε καλά. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να συγχαρώ τους μουσικούς της ορχήστρας Mobile, την χορωδία «Μελωδοί» και τον μαέστρο Θεόδωρο Ορφανίδη, για το προφανές χιούμορ τους, την αποδοχή της πρόκλησης και πάνω από όλα για την εξαιρετική ερμηνεία και εκτέλεση της συναυλίας στο σύνολό της, γιατί να είμαστε δίκαιοι ήταν εξαιρετικοί.

 

Το πλέον θλιβερό της υπόθεσης είναι ότι δεν ασχολήθηκε κανείς με το υπέροχο κορίτσι που, όπως τόνισα και παραπάνω, είναι το πρώτο όνομα στον τίτλο της εκδήλωσης. Ο λόγος για την μοναδική και ανεπανάληπτη Σόνια Θεοδωρίδου, φίλη της Νατάσσας και όχι συγγενής. Η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου είναι από τις πλέον αναγνωρισμένες, έχοντας τραγουδήσει σε θέατρα, στάδια, σκάλες και πλατείες, αποτελώντας μια καλλιτέχνη του κόσμου.

 

Οπότε καρδούλες μου, αφήστε πια τα παρκαρίσματα και πιάστε τον πολιτισμό. Μόνο έτσι θα μείνει ζωντανός. Αυτό θένε δεν το βλέπεις; Στάσου λοιπόν στα πόδια σου και φτιάξε τοίχο με το σώμα σου και την ψυχή. Μπέτωσε τα θεμέλια του δικαιώματός σου στην παραγωγή και την απόλαυση της τέχνης. Ζούμε σκοτεινές εποχές κι έρχονται χειρότερες. Εγώ είμαι Γριά και μπορεί να μην τις προλάβω, αλλά θα μιλάω όσο κουνιέται το στέρνο μου. Μην τους αφήσεις να μετατοπίζουν το βάρος των περιστάσεων. Χόρεψέ το, τραγούδα το, γράψ΄το, φώναξέ το.

 

  δείτε επίσης

Ito Junji: Ο mangaka του Τρόμου

 Κουράστηκες από τις σπλατεριές; Βαρέθηκες...

Ο Πολιτισμός ως Δούρειος Ίππος

 Ο Πολιτισμός ως έννοια προκύπτει στη...

Η φωτογραφία της Τίνα Μοντόττι

Έπεσα επάνω στο όνομα της διαβάζοντας με...

Ντίλια Ντάρμπισιερ: Η Γλύπτρια του Ήχου

Το έτος είναι 1963. Σε ένα κακοφωτισμένο δωμάτιο του Ραδιοφωνικού Εργαστηρίου του...

Συναυλία στη μνήμη του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα

«Σα να έζησε τη ζωή του με μια ανάσα ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας κι όταν ήρθε η ώρα...

«Θωρηκτό Ποτέμκιν» με live μουσική στον κήπο του Μεγάρου

Η ανακάλυψη των αρχαιολογικών ευρημάτων στον χώρο του υπό κατασκευή σταθμού...

Μήδεια του “Μποστ” – Μια σατιρική κωμωδία σε περιοδεία

Η σατιρική κωμωδία του Μποστ ξεκινά την περιοδεία της σε διάφορα μέρη της χώρας...

Exhibition alert

Έκθεση ψηφιδωτού “Ακούω την Σιωπή” της Αγλαΐας Πειθή στην ART ZONE 42

Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020, εγκαινιάζεται από τις 17.00 έως και τις 22.00 η ατομική έκθεση ψηφιδωτού της Αγλαΐας Πειθή με τίτλο ''Ακούω τη σιωπή''. Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 14 . Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020, εγκαινιάζεται από τις 17.00 έως και τις 22.00 η...

 

Μόνιμες στήλες